Monday 25 February 2013

Papa + Mama = Anakku :)

Sayang..
Aku tahu kau mahukan anak.
Aku juga mahukan dia.
Malah,jika boleh,aku mahu.
Aku mahu zuriat ku sendiri.
Yg dikandungkan di dalam rahimmu.

Ya,sayang..
Kita akan mengambilnya.
Mengambilnya menjadi anak kita.
Dia akan panggil kau mama.
Dia akan panggil ku papa.
Biar lengkap keluarga ini.
Biar aku dgn tanggungjawab papa.
Biar kau dgn tanggungjawab mama.

Tapi..
Apa mungkin ada masalah nanti?
Apa mungkin masalah itu besar?
Apa masalah itu menyeksa jiwanya?
Kita mungkin kebal sayang.
Kebal dgn segala penghinaan.
Penghinaan org di sekeliling kita.

Tapi..
Apa dia mampu menghadapinya?
Apa yg perlu dia jawab nanti?
Saat kawan2nya berbual bertanya.
Menyoal selidik tentang kita.
Apa dia akan menyalahi kita?

Sayang..
Ku tahu tentang hari itu.
Hari yg pasti akan tiba.
Aku mahu kau tabah sayang.
Tabah bersama2 aku.
Bersama2 dgn anak kita.
Memberi dia kekuatan.
Menghadapi cabaran dari mereka.
Mereka yg bergelar masyarakat.

Anakku..
Papa dan mama tahu.
Tahu akan ketakutanmu.
Tahu akan kekusutanmu.
Tahu akan kekeliruanmu.
Mungkin juga kemarahanmu.

Anakku..
Papa dan mama janji.
Janji akan bersama2 kamu.
Sentiasa ada dgn kamu.
Memberi kamu segala yg terbaik.

Anakku..
Papa dan mama janji.
Kami janji akan menjelaskan.
Menerangkan segala tentang kami.
Bila tiba masa dan saatnya nanti.

Tika itu..
Kamu berhak memilih.
Memilih kami ataupun mereka.
Kami yg membelai kamu.
Dgn penuh kasih sayang.
Atau mereka sang masyarakat.
Yg sentiasa mencemuh tanpa henti.

Anakku..
Papa dan mama akan menerima.
Menerima segala2nya yg terjadi.
Apapun,kamu tetap kami sayang.
Kamu tetap permata hati kami.
Walaupun kamu enggan memilih kami.

Anakku..
Apapun yg terjadi nanti.
Papa dan mama akan selalu ada.
Selalu ada utk mendoakan kamu.
Agar kamu cemerlang.
Agar kamu bahagia.
Di dunia juga di akhirat.

Anakku..
Papa dan mama takkan berhenti.
Kami akan selalu menunggu.
Menunggu kamu menerima kami.
Dgn kerelaan hati kamu sendiri.

4 comments:

  1. Aw, this was a very good post. Taking the time and actual effort
    to create a great article… but what can I say… I put things off a lot and
    never seem to get anything done.

    Here is my web-site Lipo slender reviews

    ReplyDelete
  2. This information is worth everyone's attention. How can I find out more?

    Here is my web blog :: Lipo slender info

    ReplyDelete
  3. Valuable information. Fortunate me I discovered your web site
    unintentionally, and I'm surprised why this accident didn't came
    about in advance! I bookmarked it.

    Here is my blog post www.kainuunsuunnistus.fi

    ReplyDelete
  4. aku sangat paham ape yang kau rasa kawan..
    aku pun ingin bina keluarga ngan pasangan aku..
    inginkan anak, jalankn tgungjawab sama2..
    namun aku tahu, ianya mustahil..
    andai aku ini halal baginya..dan dia halal bagiku..
    :(

    -apple-

    ReplyDelete